2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı Bahar Yarıyılı Kayıt Yenileme İşlemleri ve Haftalık Ders Programları

Yayınlanma Tarihi: 02-02-2024

KAYIT BAŞLANGIÇ TARİHİ                     05 Şubat 2024 saat 10:00

KAYIT BİTİŞ TARİHİ                                   07 Şubat 2024 saat 23:59

Seçmeli ders EKLE/ÇIKAR

BAŞLANGIÇ TARİHİ                                  08 Şubat 2024 saat 10:00

BİTİŞ TARİHİ                                               08 Şubat 2024 saat 23:59

tarihleri arasında yapılacaktır.

Fakültemiz 2023-2024 Eğitim – Öğretim Yılı Bahar Dönemi 12 Şubat 2024 tarihinden itibaren eğitimine başlayacaktır.

  • Fakültemiz öğrencilerinin tümü web üzerinden ders kaydı yapacaklardır.
  • Harç yatırması gereken öğrencilerin öncelikle bu ücretleri Ziraat Bankası’nın herhangi bir şubesine yatırması, mobil bankacılık yoluyla veya harc.deu.edu.tr adresinden yatırılabilmektedir.
  • Ders kaydı için; Üniversitemizin web ana sayfasında (www.deu.edu.tr) yer alan Web Kayıt sekmesi tıklanarak,

veya

  • http://kayit.deu.edu.tr adresinden kayıt yenileme sayfasına ulaşılarak aşağıdaki şekilde giriş yapılacaktır.

Kullanıcı Adı:    öğrenci kurumsal e-posta adı@ogr.deu.edu.tr

Şifre:                   doğum tarihiniz (ggaayyyy) (Daha önce hiç değiştirmediyseniz)

  • Şifre ile ilgili problem yaşanması durumunda https://debishs.deu.edu.tr/default.aspx adresi üzerinden değiştirilebilmektedir. Telefon numaranızın güncel olmaması durumunda +90 232 301 67 14-15 numarasını arayınız.
  • Öğrencilerin adres bilgilerindeki eksiklikleri tamamlaması/adres bilgilerini güncellemesi önemle gerekmektedir.
  • (Değişik: SK-09/02/2016-453/08) Öğrencilerin öğrenimleri sırasında alacakları zorunlu ve seçimlik derslere ilişkin olarak bir haftanın beş eğitim-öğretim gününde yapılan teorik ders ve var ise uygulama ve laboratuvar, yarıyıl içi veya yıl içi proje, atölye, diploma çalışması, staj bilgi beceri ve yetkinliklerin kazandırılmasına dayalı öğrenci iş yükü esas alınır. Öğrenci iş yükü; ders saatlerinin yanı sıra atölye, ödev, sunum, sınava hazırlık, sınav, iş yeri eğitimi gibi eğitim-öğretim etkinliklerinde harcanan bütün zamanı ifade eder. Bir eğitim-öğretim yılında ders ve uygulama kredilerinin toplamı yıllık 60 AKTS’dir. Ders saatlerinin haftalık toplam süresi 30 ders saatini aşamaz.
  • Öğrenciler, öncelikle başarısız ve devamsız oldukları alt yarıyıllara ait dersleri almak zorundadır.
  • Fakültemiz Öğretim ve Sınav Uygulama Esaslarının 6. maddesinin (7) bendi uyarınca Fakülte Kurulu tarafından belirlenen azami ders saati sınırını aşmamak ve bu Uygulama Esaslarının 19 uncu maddesinin birinci fıkrasında belirtilen koşulları sağlamak kaydıyla en erken ikinci sınıf veya üçüncü yarıyıldan başlamak üzere önceki yıl/yarıyıllarda aldığı tüm derslerden başarılı olan ve genel not ortalaması 100 üzerinden en az 75 olan öğrenciler, üst yıldan/yarıyıldan 1 ders, genel not ortalaması 100 üzerinden en az 80 olan öğrenciler, üst yıldan/yarıyıldan 2 ders alabilirler ve normal öğretim süresinden daha kısa bir sürede mezun olabilirler. Bunun için öğrencinin danışmanının onayı gerekir. Bu fıkraya göre alınacak ilave dersler ile öğrencilerin almakta olduğu diğer derslerin toplamı bir yarıyılda 45 AKTS’yi geçemez.
  • Her öğrencinin kaydının geçerli olabilmesi için ders kaydının danışmanı tarafından onaylanması gerekmektedir.
  • Kaydı DANIŞMANI tarafından reddedilen öğrenciler tekrar kayıt ekranına girerek kayıt işlemini yeniler.
  • Mazeretleri nedeniyle süresi içinde dönem/ders kaydı yapamayan öğrencilere, dersler başladıktan sonra en geç dört hafta içinde başvurmaları kaydıyla ilgili birim yönetim kurulu kararı ile dönem/ders kaydı hakkı verilebilir.
  • Fakültemiz Öğretim ve Sınav Uygulama Esasları haklı ve geçerli mazeretler: (Değişik: SK-13/06/2022-609/08) Öğrenciler öğrenimlerine başlayabilmek, devam edebilmek için, 2547 sayılı Kanunun 46 ncı maddesi ve ilgili diğer mevzuatla belirlenen mali yükümlülüklerini yerine getirmek zorundadırlar. Dönem/ders kaydı, ders alma/bırakma ve mali yükümlülükleri yerine getirme tarihleri, ilgili yarıyıl dersleri başlamadan iki hafta önce ve dersler başladıktan iki hafta olmak kaydıyla Fakülte Yönetim Kurulunda belirlenerek ilan edilir. Mazeretleri nedeniyle süresi içinde dönem/ders kaydı yapamayan öğrencilere, dersler başladıktan sonra en geç dört hafta içinde başvurmaları kaydıyla Fakülte Yönetim kurulu kararı ile dönem/ders kaydı hakkı verilebilir.
  • Kayıtları onaylanan veya reddedilen öğrenciler bu bilgileri kayıt ekranından göreceklerdir. Bu nedenle kaydınızın geçerli olabilmesi için ONAYLANDI MESAJINIZI kayıt ekranınızda görene kadar kayıt ekranınızı takip ediniz.
  • Kaydınız onaylandıktan sonra sistemden oluşabilecek sıkıntıları giderebilmemiz için kayıt fişlerinizi saklayınız.

DERS SEÇİMLERİNDEN ÖĞRENCİNİN KENDİSİ SORUMLUDUR !!!

2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı Bahar yarıyılında hepinize başarılar dileriz.

DEKANLIK

Haftalık Ders Programlarını görmek için tıklayınız.