Anasayfaanasayfa.html
Tanışma ve Oryantasyontanveoryan/tanveoryan.html
Sergilersergiler/sergiler.html
Atölye Çalışmaları ve Sunumlarıatolyecal/atolyecal.html
Genç Beyin Fırtınası Yarışmasıyarisma/yarisma.html
Seminerler ve Portfolyo Sunumlarısemveport/semveport.html
DEÜ GSF Grafik Bölümügrafikbol.html
Arşivhttp://gsf.deu.edu.tr/gencbeyinfirtinasi/GBF/GBF/Genc_Beyin_Frtnas.html

1970 yılında Muğla’nın Köyceğiz ilçesinde doğan Şükrü, her zaman sanata duyarlı olarak büyük hayallerle büyüdü. İlk çocukluk yıllarından itibaren çizim ve resim yapmak hayatta istediği tek şeydi. Grafik tasarım tutkusu ise ilk kez resim öğretmeninin desteği ile lise yıllarında doğdu. 1988 yılında birincilikle Dokuz Eylül Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Grafik Tasarım bölümünü kazandı. Henüz okul yıllarında Frigidaire, Opel, Yards, Jordache gibi markalar için tasarımlar yaptı. 1994 yılında okulunu bitirir bitirmez İstanbul’da 10. KÖY reklam ajansında sanat yönetmeni olarak çalışmaya başladı. İki yıl boyunca Swatch, Zeki Triko gibi markalara tasarımlar yaptı. Devlet bursu ile 1996 yılında master yapmak üzere Amerika’nın New York şehrinde Pratt Institute’e yazıldı. Hemen mezuniyetinin ardından, GK tasarım isimli bir tasarım firmasında sanat yönetmeni olarak çalışmaya başladı. İki yıl sonra Duolution Visual Communication adlı kendi tasarım stüdyosunu kurdu.


12 yıl süren Amerika macerasından sonra, Turkiye’ye dönme kararı aldı ve İstanbul’da çeşitli ajanslarda yaratıcı danışmanlık servisi vererek THY, Garanti Bankası, Beko, Swissotel, Harvey Nichols gibi markalar için projeler üretti. Sonra uluslararası marka tasarım ve danışmanlık firması olan Landor’da tasarım direktorü olarak göreve başladı. Marka nedir, nasıl oluşturulur, marka nasıl tasarlanır gibi konularda deneyim kazandı. 2008 yılında Brandterapi isimli bir marka danışmanlık firması kurdu. Ülker, Schwartzkopf, UNO gibi müşteriler ile çalıştı. Tam bu sırada gene Landor’da yaptığı bir proje sırasında Kazakistan’da tanıştığı Shift reklam ajansından teklif aldı ve Creative Director/Acting MD olarak aynı zamanda Shift ile çalışmaya başladı. Bir yıl boyunca Kazakistan’da ekibi yönettikten sonra, Shift ile By Smart reklam ajanslarını birleştirdi. Birleşme sonrası, Brandterapi’yi de bu birleşmeye dahil ederek By Smart network grubuna VP olarak geldi. İstanbul, Almata, Kiev, Bakü ofislerini yöneterek reklam kampanyaları ve müşterileri yönetti. Sonra Shift Bakü ofisini yeniden yapılandırmak üzere Bakü’ye yerleşerek Carlsberg, Kempinski gibi müşterilere yaratıcı servis verdi. İstanbul’a geri döndüğünde Marka Sanatı isimli kendi danışmanlık firmasını kurdu ve şu anda T.C. Gümrük Bakanlığı, Coca Cola, İpragaz, Marks&Spencer, Garanti Bankası, Kempinski gibi markalara marka, strateji ve yaratıcı danışmanlık hizmeti vermektedir.


Şükrü, markaların tüketiciye verilmiş bir söz olduğu noktasından yola çıkarak, markanın bu sözü tutabilmesi için vizyon, misyon, ürün/servis buna göre de marka kişiliğinin dikkatli ve titiz bir biçimde geliştirilmesi gerektiğine ve markanın var olduğu tüm iletişim kanallarında bu kişiliğe göre davranıp verilen söz veya sözleri gerçekleştirmek adına stratejik olarak kurgulanmış tekcil veya çoğulcul mesajlar ile tüketiciye ulaştığı sürece var olabileceğine inanır.

Konuğumuz

5 Nisan 2013 Cuma günü Öğlen Oturumunda İzleyicilerle buluşacaktır.

 

Tüm Cuma günü etkinlikleri DEÜ Rektörlüğü DESEM Mavi Salon, Alsancak’ta gerçekleşecektir

13. GENÇ BEYİN FIRTINASI - DOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ GÜZEL SANATLAR FAKÜLTESİ GRAFİK BÖLÜMÜanasayfa.html

Şükrü TERZİ